รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง How integrated marketing communications influences advertising practices: a survey of Thai media and creative practitioners
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.Saravudh Anantachart
2.Pinya Leelahabooneim
3.Chalalai Neakwilai
หัวเรื่องคำสำคัญ
1.การสื่อสารการตลาด
หัวเรื่องควบคุม
1.การสื่อสาร
2.การสื่อสารทางการตลาด
คำอธิบาย / บทคัดย่อ While the integrated marketing communications (IMC) concept has been globally exposed and practiced, Thailand is among the countries included. From previous research, Thai marketing and advertising practitioners have already accepted and implemented IMC, though in the beginning stages. This study furthers that thought by examining how IMC would specifically influence the advertising practices in Thailand among the two most important groups: media and creative practitioners. With the exploratory nature, the researchers collect survey data from 90 media planners and directors, and 166 creative personnel dealing with creativity in advertising agencies. Results show that both groups have positive opinions aspects of IMC examined, including types of information needed and influences of IMC on their practices due to the nature of their work.
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารนิเทศศาสตร์
ปีที่ 26
ฉบับที่ 115 - 116
หน้าที่ 97 - 116
ปีพิมพ์ 2551
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะนิเทศศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 0859-085x
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)