รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง Media and Social Influences on the Use of Social Networking Sites in Thailand
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.Nuchada Dumrongsiri
2.Vikanda Pornsakulvanich
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.สังคมออนไลน์
2.พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
คำอธิบาย / บทคัดย่อ With the capabilities to serve as massand interpersonal communication simultaneously, social networking sites (SNSs) such as Facebook and Twitter have changed from a newly adopted communication tool to a widely accepted one in only a past few years. The rapid growth of SMSs becomes a global phenomenon in which scholars have attempted to understand it as promptly as the technology turns to one of the most powerful medium influencing people’s daily lives. More and more people have used SNSs for social and political involvement. In Thailand, the continuing political crises influence SNS usage as a channel for people to voice opinion, gain involvement, and exercise power and right for political purposes. In 2010, about 5000 people from the “no color” Facebook community gathered in public to support Thai government, while approximately 4000 Facebook users volunteered to clean up Bangkok areas affected by the two-mouth red shirt demonstration (Bunnag & Charoenpo,2010; Treerutkul,2010).Then, the next question to be raised is “how people are influenced by others and situations in their society to use SNSs.”
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารนิเทศศาสตร์
ปีที่ 30
ฉบับที่ 2
หน้าที่ 84-100
ปีพิมพ์ 2555
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะนิเทศศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 0859-085x
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)