รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง |
The Contested Meanings of the Postwar Showa in Cinematic Reflection of Tokyo Towar
|
ชื่อเรื่องรอง |
|
ชื่อผู้แต่ง |
|
หัวเรื่องคำสำคัญ |
|
หัวเรื่องควบคุม |
1. | ภาพยนตร์ -- ญี่ปุ่น |
2. | บทภาพยนตร์ |
|
คำอธิบาย / บทคัดย่อ |
Through the examination of two popular Japanese films: Always the Sunset on the Third Street and Tokyo Tower: Mom and Me, and Sometimes Dad, this study illustrates the multifaceted nature of memory about the postwar period vis-?-vis Tokyo tower. Faced with the great deal of uncertain about the future, the Japanese enthusiastically responded to the films. While nostalgic film always idealizes the postwar period, Tokyo Tower offers a counter-narrative against the simplification and idealization of the postwar period. By examining the narratives of these films, it becomes clear that an issue of identity is crucial to cultural memory of the postwar period.
|
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)