รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง ปรับมาตรฐานการเรียนรู้ : ข้อเสนอแนะสำหรับกระทรวงศึกษาธิการ
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.กนกพร ถาวรประเสริฐ
2.นันทวรรณ แก้วโชติ
3.ทองบัน ทำโยธา
4.นาตยา ปิลันธนานนท์
5.มธุรส จงชัยกิจ
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.การศึกษา -- มาตรฐาน
คำอธิบาย / บทคัดย่อ After six years of standard-based education, Thailand has once again withnessed a shift in the restructuring of the curriculum frameworks, from using intervals 1 - 4 to using the first 9 grade levels preceding interval 4 in high school. With clear benchmarks for each grade level, this approch communicates a clear hierarchy of knowledge and skills necessarily and harmoniously designated for grade levels below high school. Meanwhile, the remaining interval 4 allows high school to describe desired educational accomplishments in terms of subject contents' depth and variety
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารศึกษาศาสตร์ปริทัศน์
ปีที่ 24
ฉบับที่ 3
หน้าที่ 215 - 218
ปีพิมพ์ 2552
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะศึกษาสาสตร์มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 0125-6203
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)