รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง การพัฒนาหลักสูตรบูรณาการระดับประถมศึกษา: โรงเรียนศรีรัตน์วิยา จังหวัดสุพรรณบุรี
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.สุภัทศิริ พรสุรัตน์
2.นาตยา ปิลันธนานนท์
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.การศึกษาขั้นประถมศึกษา
2.หลักสูตร
คำอธิบาย / บทคัดย่อ The purpose for the research on the integrated curriculum development for elementary school: Sriratwittaya School, Suphan Buri Province. The development of the integrated curriculum consisted of 2 stages: 1. teachers developed the integrated curriculum framework for integrated disciplines, 44 students were tried out for 1 year. Finding from "The Arts of Living: My Family and I" [comprised of 6 unit 4: Thai's Charm; Unit 5: Our Surroundings; Unit 6: The Journey of the Rice] were: 1. most students had positive attitude towards the teaching and learning; 2 teachers' evaluation towards the characteristic of the students were relevant to the objectives of the integrated curriculum; 3. parents' opinions towards the characteristic of the students were relevant to the objectives of the integrated curriculum and 4. teachers, the curriculum developers, had positive attitude towards the integrated disciplines.
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารศึกษาศาสตร์ปริทัศน์
ปีที่ 24
ฉบับที่ 3
หน้าที่ 117-126
ปีพิมพ์ 2552
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะศึกษาสาสตร์มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 0125-6203
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)