รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง การวิเคราะห์ตรวจสอบความเชื่อมโยงการประเมินผลการเรียนรู้ประเภทข้อสอบกับมาตรฐานการเรียนรู้
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.สิทธิกร สุมาลี
2.นันทิภา ยงค์กมล
3.นาตยา ปิลันธนานนท์
4.มธุรส จงชัยกิจ
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.การเรียน -- การประเมิน
คำอธิบาย / บทคัดย่อ Though Thailand has been aware of an importance of changing a type of learning standard from an interval benchmark model to a grade level benchmark model, teachers still play an important role in designing a good assessment tool for better judgment of the learners'a competencies. In particular, a test assessment is an important element that should be well designed to pose good questions that can reflect both content and performance standards, To consider the the alignment between a particular question in the test and a new learning standard, teachers should have an appropriate tool that is usable for an analysis of examining the alignment between an item of the question in the test and a new learning standard. To meet this aim, curriculum mapping is also a good tool that will help teachers examine the alignment between a particular question in the text and a new learning standard. This is an efficient way that schools and teachers can use to take full and equal accountability to the public and to the learners.
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารศึกษาศาสตร์ปริทัศน์
ปีที่ 24
ฉบับที่ 3
หน้าที่ 29-36
ปีพิมพ์ 2552
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะศึกษาสาสตร์มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 0125-6203
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)