รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง แผนการจัดการเรียนรู้ที่มีคุณภาพเป็นอย่างไร
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.พัชราพร รัตนวโรภาส
2.พีราวุฏฐ์ พิมพ์รอด
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.แผนการสอน
คำอธิบาย / บทคัดย่อ Old-format lesson plans contain many weak points. They are complicated and impractical. The lesson plan for grade 11 students in Science No.8 is an esample of the old-format one which demonstrates its demerits obviously. It contains too many pages with unrelated contents between the topic and the objectives. Moreover, the topic and the objectives. Moreover, the activities and the evaluation methods are also inappropriate too. Consequently, I would like to propose a modern approch to create a better lesson plan by using the constructivism way. Constructivism emphasizes on student's competency, thus I apply this way to invent the "Mapping lesson plan" Designing of learning units depends on the objectives and learning activities. Constructivism should be used to design units of learning. This technique is to develop students' cognitive abilities. The process of learning is to: Engage --> Explore --> Explain --> Elaborate --> and Evaluate The design of learning units can be simplified if teacher employ one page mind map.
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารศึกษาศาสตร์ปริทัศน์
ปีที่ 24
ฉบับที่ 2
หน้าที่ 21-30
ปีพิมพ์ 2552
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 0125-6203
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)