รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง |
Internet communication motives: the scale development
|
ชื่อเรื่องรอง |
|
ชื่อผู้แต่ง |
1. | Vikanda Pornsakulvanich |
|
หัวเรื่องคำสำคัญ |
|
หัวเรื่องควบคุม |
1. | อินเทอร์เน็ต -- การศึกษาการใช้ -- วิจัย |
2. | พฤติกรรมผู้บริโภค -- วิจัย |
|
คำอธิบาย / บทคัดย่อ |
The purpose of this study were (1) to explore Internet motives for interpersonal and social communication, and (2) to examine the relationships among Internet communication motives, Internet affinity, Internet anxiety, the amount of Internet use, and demographic variables. This study contained 2 phases. The first phase used a qualitative approach to explore Internet communication motives. A total of 184 samples participated in the first phase. The second phase used a qualitative approach to verity whether the emerging Internet communication motives existed statistically. A total of 257 samples participated in the first phase.
|
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)