รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง The Relationships among environmental scanning, competitive strategy, and organizational performance of the hotel industry in Thailand
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.Teerayut Wattanasupachoke
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.อุตสาหกรรมโรงแรม -- ไทย -- วิจัย
คำอธิบาย / บทคัดย่อ The relationships among environmental scanning, competitive strategy, and organizational performance are interesting to study due to incomplete comprehensive knowledge in this respect, particularly in the hotel industry of emerging countries like Thailand. Their objectives of scanning are to learn environmental impacts and develop database for decision making. Regarding scanning scops, competitor’s pricing, local social conditions, and customers’ demands receive most attention. For frequency of scanning, competitor’ pricing, customers’ preferences, and company’s sales forces are scanned most often. Thai hotel also pay significant attention to quality and innovation differentiation strategy for competition. With regard to the relationships, the wider scope and more frequent scanning help the executives realize necessity of developing competitive advantages of their in more focus on all aspects of competitive strategies. In addition, wider scanning scops causes more focus only on various differentiations strategies, consisting of marketing, quality, and innovation. Consequently, this strengthens both financial and non-financial performance of the firms.
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารจุฬาลงกรณ์ธุรกิจปริทัศน์
ปีที่ 28
ฉบับที่ 108
หน้าที่ 77 - 102
ปีพิมพ์ 2549
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)