รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง |
Time impact of teaching tools on the acquisition of auditing knowledge
|
ชื่อเรื่องรอง |
|
ชื่อผู้แต่ง |
|
หัวเรื่องคำสำคัญ |
|
หัวเรื่องควบคุม |
1. | การสอบบัญชี |
2. | การบัญชี |
3. | การบัญชี -- การศึกษาและการสอน |
|
คำอธิบาย / บทคัดย่อ |
The main purpose of this paper is to examine the effectiveness of intelligent-based and text-based teaching tools on user’s performance when using those tools for auditing task. A laboratory experiment is performance with fifty undergraduate auditing students. Research shows that the text-based users are able to solve problems more correctly than intelligent-based users for case with slightly high going concern problems. On the other hand, the intelligent-based users indicate better performance in solving case with low going concern problems. The study finds no significant differences on users’ certainly of the correctness of their solutions in the two groups. This paper also reports replicated study in the different country.
|
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)