รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง |
ปรับมาตรฐานการเรียนรู้ : ข้อเสนอแนะสำหรับกระทรวงศึกษาธิการ
|
ชื่อเรื่องรอง |
|
ชื่อผู้แต่ง |
1. | กนกพร ถาวรประเสริฐ |
2. | นันทวรรณ แก้วโชติ |
3. | ทองบัน ทำโยธา |
4. | นาตยา ปิลันธนานนท์ |
5. | มธุรส จงชัยกิจ |
|
หัวเรื่องคำสำคัญ |
|
หัวเรื่องควบคุม |
|
คำอธิบาย / บทคัดย่อ |
After six years of standard-based education, Thailand has once again withnessed a shift in the restructuring of the curriculum frameworks, from using intervals 1 - 4 to using the first 9 grade levels preceding interval 4 in high school. With clear benchmarks for each grade level, this approch communicates a clear hierarchy of knowledge and skills necessarily and harmoniously designated for grade levels below high school. Meanwhile, the remaining interval 4 allows high school to describe desired educational accomplishments in terms of subject contents' depth and variety
|
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)