รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง |
การพัฒนาหลักสูตรบูรณาการระดับประถมศึกษา: โรงเรียนศรีรัตน์วิยา จังหวัดสุพรรณบุรี
|
ชื่อเรื่องรอง |
|
ชื่อผู้แต่ง |
1. | สุภัทศิริ พรสุรัตน์ |
2. | นาตยา ปิลันธนานนท์ |
|
หัวเรื่องคำสำคัญ |
|
หัวเรื่องควบคุม |
1. | การศึกษาขั้นประถมศึกษา |
2. | หลักสูตร |
|
คำอธิบาย / บทคัดย่อ |
The purpose for the research on the integrated curriculum development for elementary school: Sriratwittaya School, Suphan Buri Province. The development of the integrated curriculum consisted of 2 stages: 1. teachers developed the integrated curriculum framework for integrated disciplines, 44 students were tried out for 1 year. Finding from "The Arts of Living: My Family and I" [comprised of 6 unit 4: Thai's Charm; Unit 5: Our Surroundings; Unit 6: The Journey of the Rice] were: 1. most students had positive attitude towards the teaching and learning; 2 teachers' evaluation towards the characteristic of the students were relevant to the objectives of the integrated curriculum; 3. parents' opinions towards the characteristic of the students were relevant to the objectives of the integrated curriculum and 4. teachers, the curriculum developers, had positive attitude towards the integrated disciplines.
|
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)