รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง การวิเคราะห์ตรวจสอบการเชื่อมโยงหน่วยการเรียนรู้และจุดประสงค์การเรียนรู้กับมาตรฐานการเรียนรู้
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.ปกรณ์ สุปินานนท์
2.ประภาส ศรีสุพล
3.ณัฐพงศ์ชัย ไทรพงษ์พันธุ์
4.นาตยา ปิลันธนานนท์
5.มธุรส จงชัยกิจ
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.การศึกษา -- มาตรฐาน
2.การบริหารองค์ความรู้
3.การเรียนรู้
คำอธิบาย / บทคัดย่อ Thailand has been awere of an importance of changing a type of learning standard from an interval benchmark model to a grade level benchmark model. Therefore teachers have to prepare themselves to cope with such change and to gain more knowledge in order to modify their own school curriculum in a response to a new learning standard mentioned above. To do so, curriculum mapping is one of the good tools that will help teachers examine the alignment between existing learning unit and a new learning standard. The alignment will be examined through an analysis of a particular unit of existing learning object area identified in a curriculum. This method will help teachers look ahead how to modify their existing teaching plan and school curriculum to be consistent with a new learning standard of a grade level benchmark model.
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารศึกษาศาสตร์ปริทัศน์
ปีที่ 24
ฉบับที่ 3
หน้าที่ 69-78
ปีพิมพ์ 2552
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะศึกษาสาสตร์มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 0125-6203
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)