รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง |
การวิเคราะห์ตรวจสอบการเชื่อมโยงหน่วยการเรียนรู้และจุดประสงค์การเรียนรู้กับมาตรฐานการเรียนรู้
|
ชื่อเรื่องรอง |
|
ชื่อผู้แต่ง |
1. | ปกรณ์ สุปินานนท์ |
2. | ประภาส ศรีสุพล |
3. | ณัฐพงศ์ชัย ไทรพงษ์พันธุ์ |
4. | นาตยา ปิลันธนานนท์ |
5. | มธุรส จงชัยกิจ |
|
หัวเรื่องคำสำคัญ |
|
หัวเรื่องควบคุม |
1. | การศึกษา -- มาตรฐาน |
2. | การบริหารองค์ความรู้ |
3. | การเรียนรู้ |
|
คำอธิบาย / บทคัดย่อ |
Thailand has been awere of an importance of changing a type of learning standard from an interval benchmark model to a grade level benchmark model. Therefore teachers have to prepare themselves to cope with such change and to gain more knowledge in order to modify their own school curriculum in a response to a new learning standard mentioned above. To do so, curriculum mapping is one of the good tools that will help teachers examine the alignment between existing learning unit and a new learning standard. The alignment will be examined through an analysis of a particular unit of existing learning object area identified in a curriculum. This method will help teachers look ahead how to modify their existing teaching plan and school curriculum to be consistent with a new learning standard of a grade level benchmark model.
|
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)