รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง ปรับหลักสูตรสถานศึกษาไม่ยากอย่างที่คิด
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.ไพรวัลย์ พิทักษ์สาลี
2.รวีร์ เพียรเพชรเลิศ
3.นาตยา ปิลันธนานนท์
4.มธุรส จงชัยกิจ
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.การวางแผนหลักสูตร
2.หลักสูตร
3.การศึกษา -- หลักสูตร
คำอธิบาย / บทคัดย่อ Education in Thailand at present is Standards Based Education. It means that every school can set up school curriculum by aligning to National Curriculum Framework and concluding with community's need Important characteristics of school curriculum are scope and sequence which reflect knowledge, skill, concept and attitude for children when teachers teach at difference level. Scope ans sequence are tools for teachers to do lesson plans and choose suitable assessment. There are 3 ways to make school curriculum. 1. Start from National Standard and Benchmarks, teachers identifies expected outcomes and focus areas, after that write course syllabus and then make unit plans and lesson plans. 2. School has their own curriculum model such as "School-to-Work Curriculum" or "Quality of Life Curriculum" or "Alternative Curriculum". teachers verifies their unit plans and lesson plans across National Standards and Benchmarks. 3. Teachers adapt former school curriculum by aligning to National Standards and Benchmarks. Developing school curriculum is not to be hard like many teachers think. Teachers can develop school curriculum by analyzing topics and expected outcomes. Curriculum mapping is a kind of instrument that teacher can use when they want to develop curriculum. Developing school curriculum is particularly jobs of teachers
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารศึกษาศาสตร์ปริทัศน์
ปีที่ 24
ฉบับที่ 3
หน้าที่ 63-68
ปีพิมพ์ 2552
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะศึกษาสาสตร์มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 0125-6203
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)