รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง การวิเคราะห์ตรวจสอบความเชื่อมโยงในการประเมินผลการเรียนรู้ประเภทชิ้นงานกับมาตรฐานการเรียนรู้
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.สมหวัง พันธะลี
2.จิระ สมบูรณ์
3.นาตยา ปิลันธนานนท์
4.มธุรส จงชัยกิจ
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.การประเมินผลทางการศึกษา
คำอธิบาย / บทคัดย่อ A change in curriculum standard will inevitably have a great impact on the action of teachers i.e assessment and evaluation planning. To overcome this impact, teachers have to make an analysis and examine the alignment between an existing assessment and evaluation system and a new learning standard. For example, if the alignment between learning assessment of a picec of work and a new learning standard are found, teachers do not have to modify their learning assessment and evaluation system. On the other hand if the alignment are not fully or partly found, modification of assessment and evaluation system are needed to meet the new learning standard. Again, the tool that can help teachers examine the alignment between learning assessment and learning standard is curriculum mapping
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารศึกษาศาสตร์ปริทัศน์
ปีที่ 24
ฉบับที่ 3
หน้าที่ 37-42
ปีพิมพ์ 2552
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะศึกษาสาสตร์มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 0125-6203
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)