รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง |
การกระจายอำนาจในสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน: ยุทธศาสตร์การปฏิรูปการศึกษา
|
ชื่อเรื่องรอง |
|
ชื่อผู้แต่ง |
1. | วิสุทธิ์ วิจิตรพัชราภรณ์ |
|
หัวเรื่องคำสำคัญ |
|
หัวเรื่องควบคุม |
1. | การปฏิรูปการศึกษา |
2. | การบริหารการศึกษา -- การกระจายอำนาจ |
|
คำอธิบาย / บทคัดย่อ |
Decentralized educational management in basic education schools focuses on increasing their autonomy and flexibility in educational administration, and take into account the following principles: participation, good gorenance, the development of learners' attributes, checks and balances, the mobilization of resources, legislation, professionalism, integration and systematic administration. The key success indicators are: democratic working style; cooperation from the board supervising each basic education school; and the generosity and hospitality of Thai culture. Suddess of the decentralization in the school as of a model of an intelligent organization depends on visions and leadership of all level of administrators who genuinely believe in the principles of decentralization.
|
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)