รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง |
Consumer perceptions of traditional and electronic markets: a pilot study in Thailand
|
ชื่อเรื่องรอง |
|
ชื่อผู้แต่ง |
1. | Nitaya Wongpinuwatana |
2. | Graham Keneth Winley |
3. | Panchama Vipama |
4. | Chanchai Buratavor |
5. | Sorajak Jantarabenjakul |
|
หัวเรื่องคำสำคัญ |
|
หัวเรื่องควบคุม |
1. | การตลาดอินเตอร์เน็ต |
2. | พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ |
|
คำอธิบาย / บทคัดย่อ |
The objective of this study is to identify significant factors that differentiate consumers in electronic markets from those in traditional markets. The study uses consumer cost differences which are : product price, product quality, after-sales service, product refund or exchange, variety and assortment of product offerings, time saving in buying products, convenience in buying products, distribution costs, sufficient consumer legal protection, security of credit card payments, in order to differentiate consumers in traditional and electronic markets. The results indicate that four of ten proposed factors (product price, product quality, product refund or exchange, and time saving in buying products) can be used to classify
consumers into the two markets. Internet buyer’s characteristics and behavior are discussed.
|
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)