รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง Developing elementary harmonic eau training exercises for music majors : an approach based on root motion theory and drill technique
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.Peter Vandemoortele
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.ดนตรี -- การศึกษาและการสอน
คำอธิบาย / บทคัดย่อ The purpose of this research was to develop elementary ear training exercises for music majors that uses root motion principles and drill technique, and to investigate if the method improved the accuracy of the subjects’ ear training skills. The method involved the creation of a set of 8 lessons which trained the students in harmonic ear training. Each lesson was divided into 3 sections: recognition of chord type progressions, recognition of chord qualities and recognition of chord progressions. In total 360 harmonic exercises were used during the course of these lessons. The method was then tested with a sample group of 17 music major students, taught over a period of 8 weeks, using a pretest and post test design. All students had previous ear education to a certain degree. The level of the accuracy in harmonic ear training was measured through ear training tests before and after treatment of the sample group. The results of the study showed a mean score of the accuracy in harmonic ear training of 64.82% at the pretest and a mean score of the accuracy in harmonic ear training of 85.36% at the posttest, an average increase of the mean after treatment of 20.54%
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร ศึกษาศาสตร์สาร มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
ปีที่ 35
ฉบับที่ 2
หน้าที่ 138 - 146
ปีพิมพ์ 2551
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)