รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง English Curriculum Development Through Participatory Action Research
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.พะยอมศรี วรุณวณาลักษณ์
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน
คำอธิบาย / บทคัดย่อ One may ask what a curriculum is. Based on my work in the position of an education supervisor who has been studying and working in this field for many years, I may conclude that curriculum is what to be taught by focusing on the students’ knowledge, attributes and practice or KAP. It should be designed mainly by teachers, but it cooperation with the stakeholders consisting of student and others affected by it. Curriculum should be individualized as much as possible. It should allow for additional optional courses as well as for input from parents and concerned member of the community. The emphasis belongs no the learners rather than the teachers, and evaluation should be authentic and continuous throughout the course
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร ศึกษาศาสตร์สาร มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
ปีที่ 35
ฉบับที่ 2
หน้าที่ 53 - 59
ปีพิมพ์ 2551
ชื่อสำนักพิมพ์ คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)