รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง Hacked By TheWayEnd
ชื่อเรื่องรอง Hacked By TheWayEnd
ชื่อผู้แต่ง
1.วิไล พลมณี
2.นราวัลย์ พูลพิพัฒน์
3.สมร เจนจิจะ
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.การเขียนรายงาน
2.วิทยานิพนธ์
3.ภาษาไทย -- การใช้ภาษา -- การศึกษาและการสอน (อุดมศึกษา)
คำอธิบาย / บทคัดย่อ The objective of this research was to study the language errors and mistakes in writing thesis of the graduate students in Teaching Thai. Data was collected by reading using academic writing criteria. Opinions, feelings and comments from advisors and readers as well as students were collected by a questionnaire. The results were: every student made errors and mistakes. 73.33 percent of students had problem in the correction of forms and spelling. 20 percent had problem in using words. 6.67 percent in making clear sentences and 13.33 percent had problems writing comprehensible. On the subject of conciseness, 26.67 percent of students could not made it. 20 percent of students had the problem in writing the whole thesis well organized. The opinion and feeling towards reading thesis as compare among readers, advisors and students was readers had better opinions and feelings than advisors and advisors had better opinions and feelings than students.
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารการวิจัยทางการศึกษา
ปีที่ 4
ฉบับที่ 1
หน้าที่ ุ65 - 75
ปีพิมพ์ 2547
ชื่อสำนักพิมพ์ ศูนย์วิจัยการศึกษา คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 1513-9060
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)