รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง Hacked By TheWayEnd
ชื่อเรื่องรอง Hacked By TheWayEnd
ชื่อผู้แต่ง
1.Supanan Prommak
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.English language -- Reading
2.ภาษาอังกฤษ -- การใช้ภาษา
3.ภาษาอังกฤษ -- การอ่าน -- การศึกษาและการสอน
คำอธิบาย / บทคัดย่อ One of the most important and needed skills for ESL (English as a second language) and EFL (English as a foreign language) learners is undoubtedly reading. With the reading skill, they will be able to read various texts and other reading materials. Besides, such skill can be employed when they surf the Internet, a hot world wide access in today’s world. Namely, the skill can expose them to experience the new and unlimited world of information and knowledge. The more they possess such ability, the more likely they are to expand their horizon. Reading is, therefore, considered worthy and should be given a high priority on. In the field of reading instruction, the role of background knowledge is significant; hence formalized as “schema theory”. The schema theory is described as the process in which reader combine their background knowledge and experiences with the information in the text to aid comprehension (Scott, 2001). In this paper, schema theory and its implications will be discussed. The discussion will be divided into three major parts: the schemata (plural of schema) in reading process models; the schema theory model; and application of the schema theory in reading Instruction.
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารปาริชาต
ปีที่ 23
ฉบับที่ 1
หน้าที่ 83 - 92
ปีพิมพ์ 2553
ชื่อสำนักพิมพ์ มหาวิทยาลัยทักษิณ
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 0867-0884
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)