รายละเอียดบทความ
ชื่อเรื่อง Effects of Brain-Based Learning Instruction on English Speaking Ability of Prathom Suksa Six Students
ชื่อเรื่องรอง
ชื่อผู้แต่ง
1.Kanita Prasai
หัวเรื่องคำสำคัญ
หัวเรื่องควบคุม
1.ภาษาอังกฤษ -- บทสนทนาและวลี -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) -- วิจัย
คำอธิบาย / บทคัดย่อ Speaking English is one of the major problems for Thai students. It is likely that the skill of speaking the students’ possess is not in accordance with the nature of speaking process. This research employed Brain-based Learning Instruction in teaching English for Prathom Suksa Six Students in order to investigate its effect on their English speaking ability and their satisfaction in learning English. The samples were 20 Prathom Suksa Six Students, studying English in the first semester of 2010 academic year at Pornpittayakom school, Sikhiu District under Nakhon Ratchasima Primary Educational Service Area Office 4. The students were taught by using 6 lesson plans utilizing Brain-based Learning Instruction. Pretest was conducted before the teaching and after teaching had been completed, a posttest on speaking and questionnaire of the satisfaction were administered. Data were analyzed for means (x ?), standard deviation (S.D.), percentage, and t-test. Results indicated that the students’ English speaking ability average score utilizing Brain-based Learning Instruction had improved 33.50% and their satisfaction was at high level (x ? = 3.89,S.D.=0.94)
รายละเอียดวารสารเพื่อติดตามอ่านบทความฉบับเต็ม (Full Text)
ชื่อวารสาร วารสารราชพฤกษ์
ปีที่ 8
ฉบับที่ 3
หน้าที่ 193 - 201
ปีพิมพ์ 2554
ชื่อสำนักพิมพ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยราชภัฎนครราชสีมา
ชื่อสำนักพิมพ์ภาษาอื่น
ISSN 1905-1344
ตำแหน่งในระบบ Link
ภาษา Thai
ติดต่อบรรณารักษ์
เพื่อยืมตัวเล่มวารสารไปถ่ายเอกสารบทความฉบับเต็ม

(บริการนี้สำหรับนักศึกษาและบุคลากรมหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์นเท่านั้น)